Κώστας Καραμανλής: Στόχος η ανάπτυξη!

Mπορεί ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής προεκλογικά να μην υποσχέθηκε θαύματα και να είπε ξεκάθαρα ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα μέσα σε ένα βράδυ, αλλά ούτε σε μια τετραετία.

Όμως ήδη με καθημερινές του παρεμβάσεις και με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο αγωνίζεται να βελτιώσει τόσο το εισόδημα όσο και την καθημερινότητα των Σερραίων πολιτών.

Ο ίδιος βάζει πάντα το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό και αν ποτέ νιώσει ότι έχει απομακρυνθεί από τις αρχές του, θα αποχωρήσει από την πολιτική.

Πιστεύοντας όμως πως είναι η κατάλληλη στιγμή για να αλλάξουμε το αναπτυξιακό μας μοντέλο βάζει μπρος μια σειρά από κρίσιμα μικρά και μεγάλα έργα, με στόχο την ανάπτυξη, όπως

  • τον οδικό άξονα Δράμας-Αμφίπολη, ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100 εκ. Ευρώ,
  • το νέο Δικαστικό μας Μέγαρο, προϋπολογισμού άνω των 14 εκ. Ευρώ,
  • ενώ ήδη έχει δεσμεύσει πιστώσεις άνω των 50 εκ. ευρώ για έργα στην περιφερειακή ενότητα Σερρών

Καθώς ο Νομός Σερρών έχει τεράστιες δυνατότητες, τις οποίες πρώτα εμείς οι ίδιοι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, βάζει μπρος ένα ρεαλιστικό σχέδιο για την αξιοποίησή τους.

Άλλωστε ακόμα και σήμερα ακόμα και αυτό τον μεγάλο και εύφορο κάμπο τους Νομού μας δεν καταφέραμε να αξιοποιήσουμε

Όχι δεν υπόσχεται θαύματα, αλλά η συστηματική προσπάθεια για την ανάπτυξη ήδη ξεκίνησε…

Συνέντευξη Θέμης Πεταλωτής

SocialProfile: Κύριε Καραμανλή πριν τρία περίπου χρόνια σε συνέντευξή σας στο περιοδικό μας υποσχεθήκατε να προσφέρετε όσο και όπως μπορείτε στο τόπο μας. Τηρήσατε την υπόσχεσή σας;

Κώστας Καραμανλής: Ειλικρινά αισθάνομαι πως κάνω ό,τι μπορώ για να την τηρώ κάθε μέρα.

Το σωστό, όμως, κύριε Πεταλωτή είναι να μην το κρίνω εγώ αυτό, αλλά οι συμπολίτες μας.

Το μόνο που μπορώ να σας πω από την πλευρά μου είναι ότι από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, προσπαθώ να αξιοποιώ κάθε δυνατότητα που υπάρχει για το καλό του τόπου μας.

Κακά τα ψέματα, ο Νομός Σερρών έχει αδικηθεί πολλές φορές στο παρελθόν από το κεντρικό κράτος.

Ως Υπουργός, οφείλω αυτή την αδικία να τη διορθώσω.

Όχι, βέβαια, ευνοώντας τις Σέρρες εις βάρος άλλων περιοχών της χώρας – αυτό δεν θα το έκανα ποτέ και το ξέρετε.

Αλλά δουλεύοντας με αξιοκρατία και το βλέμμα στο μέλλον, για να ξεπεραστούν προβλήματα δεκαετιών.

Όπως ξέρετε, έχουμε βάλει μπρος ένα σπουδαίο έργο που είχαμε ανάγκη, τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολη, ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100 εκ. ευρώ, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.

Με την ίδια μέθοδο θα κατασκευαστεί και το νέο Δικαστικό μας Μέγαρο, προϋπολογισμού άνω των 14 εκ. ευρώ.

Και πέρα από αυτά, αρκεί να σας πω ότι μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια διακυβέρνησης, έχουμε δεσμεύσει πιστώσεις άνω των 50 εκ. ευρώ για έργα στην περιφερειακή ενότητα Σερρών.

Αναφέρομαι σε έργα που θα υλοποιηθούν μέσω των Δήμων και της Περιφέρειας και καλύπτουν πολλές πτυχές της καθημερινότητας και της παραγωγής:

Από αντιπλημμυρικά έως έργα στήριξης του πρωτογενούς τομέα, όπως αρδευτικά και αγροτικής οδοποιίας.

Κι από έργα οδικής ασφάλειας – που αποτελεί μια από τις κορυφαίες μας προτεραιότητες στο Υπουργείο – έως ανάπτυξης και προβολής του τεράστιου τουριστικού αποθέματος της περιοχής μας.

Και επίσης, από σχολικές μονάδες, έως μονάδες υγείας. Ενώ παράλληλα, δουλεύουμε εντατικά για να ωριμάσουμε πλήθος μελετών ώστε να αξιοποιηθούν διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί πόροι.

SocialProfile: Θεωρείτε πως υπηρετείτε και με ποιο τρόπο τις απαράβατες αρχές της πολιτικής σχολής του εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή;


Κώστας Καραμανλής: Μπήκα στην πολιτική για να προσφέρω στον τόπο, υπηρετώντας τις αρχές του Κωνσταντίνου Καραμανλή με τις οποίες γαλουχήθηκα:

Να πολιτευόμαστε με μέτρο, χωρίς υπερβολές και ακρότητες.

Να βάζουμε πάντα το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό.

Να λέμε την αλήθεια στους πολίτες, μακριά από κάθε είδους λαϊκισμό και δημαγωγία.

Να προτιμάμε τα έργα, που αποδίδουν καρπούς σε βάθος χρόνου, από τα μεγάλα λόγια που ακούγονται ωραία σήμερα αλλά δεν φέρνουν αποτελέσματα.

Και να δουλεύουμε για μια Ελλάδα με αυτοπεποίθηση, ισχυρό μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας.

Δεν θα είχε νόημα για εμένα να βρίσκομαι στην πολιτική αλλά να είμαι μακριά από αυτές τις αξίες…

Και να είστε σίγουρος ότι αν ποτέ νιώσω ότι έχω απομακρυνθεί από τις αρχές μου, θα αποχωρήσω από την πολιτική.

SocialProfile: Η πατρίδα μας έχει ανάγκη τόσο την αλλαγή του εκπαιδευτικού όσο και του αναπτυξιακού μοντέλου της. Πόσο βοήθησε ή εμπόδισε η πανδημία την πραγμάτωση αυτών των αλλαγών;


Κώστας Καραμανλής: Η πανδημία είναι μία δύσκολη περίοδος για όλους μας.

Μια κρίση με επίδραση σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, την οποία κανείς – παγκοσμίως- δεν περίμενε και κανείς δεν είχε προετοιμαστεί να την αντιμετωπίσει.

Γι’ αυτό και επόμενο είναι να έχει φέρει πίσω την υλοποίηση ορισμένων πολιτικών – ιδίως δομικές αλλαγές όπως αυτές στις οποίες αναφέρεστε δεν είναι εύκολο να γίνουν εν μέσω κρίσης.

Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια – όπως η οργάνωση του Συστήματος Υγείας ή η ψηφιοποίηση κι ο εκσυγχρονισμός του κράτους – η αλήθεια είναι πως η πανδημία δημιούργησε την ανάγκη και εν τέλει τις συνθήκες για να επιταχυνθούν οι αλλαγές.

Όμως όλη αυτή η περιπέτεια, μάς έδωσε και τη δυνατότητα να αναστοχαστούμε σε πολλά επίπεδα.

Και ως άτομα και ως κοινωνία.

Η περίοδος που διανύουμε τώρα, που προχωράμε με σταθερά βήματα προς την επόμενη μέρα και τη μετά-covid εποχή, είναι πιστεύω η κατάλληλη στιγμή για να αλλάξουμε το αναπτυξιακό μας μοντέλο.

Η Ελλάδα είναι ώρα, πια, να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να γίνει ένας σύγχρονος κόμβος υποδομών της Ν.Α Ευρώπης.

Στο Υπουργείο μας έχουμε εκπονήσει και υλοποιούμε ένα μελετημένο σχέδιο προς αυτή την κατεύθυνση, με έμφαση σε κρίσιμα έργα υποδομών, στις συνδυασμένες μεταφορές και στα logistics.

Και μέσα στην κρίση, υπάρχουν και ευκαιρίες – με κορυφαία το Ταμείο Ανάκαμψης – που θα μας βοηθήσουν να τα καταφέρουμε.

SocialProfile: Με το σύνθημα «στα δύσκολα Καραμανλής» οι Σερραίοι σας εμπιστεύθηκαν για την πρώτη σας θητεία στο κοινοβούλιο, ενώ στην δεύτερη θητεία σας, δίνεται δυναμικό παρών στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αλήθεια πόσο ευχαριστημένος είστε ο ίδιος από την πορεία σας;

Κώστας Καραμανλής: Ξέρετε, ως άνθρωπος είμαι αυστηρός κριτής με όλους και ιδίως με τον εαυτό μου.

Και πάλι, όμως, κύριε Πεταλωτή, θα σας απαντήσω ότι εδώ δεν έχει νόημα να σας πω εγώ αν είμαι ευχαριστημένος, αλλά οι συμπολίτες μας.

Στις εκλογές με τίμησαν δύο φορές εκλέγοντάς με πρώτο βουλευτή Σερρών κι αυτή την τιμή οφείλω να την ανταποδίδω κάθε μέρα με το έργο μου.

Κι αυτό προσπαθώ να κάνω.


Εξίσου σπουδαία τιμή μου έχει κάνει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που μου εμπιστεύτηκε ένα τόσο κρίσιμο Υπουργείο.

Στο χώρο των Υποδομών και των Μεταφορών, τα πράγματα δεν διέφεραν πολύ από το γενικότερο σκηνικό απογοήτευσης που παρέδωσε η προηγούμενη Κυβέρνηση.

Αυτοί οι δυο τομείς έχουν μία ιδιαιτερότητα:

οι μεγάλες αλλαγές χρειάζονται χρόνο για να γίνουν πραγματικότητα.

Ούτε οι συγκοινωνίες αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε τα έργα γίνονται σε μια νύχτα.

Χρειάζονται σχέδιο, επίμονη εργασία και υπομονή.

Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε αυτά τα 2 χρόνια.

Βήμα-βήμα προχωράμε και μέρα με τη μέρα βλέπουμε τη δουλειά μας να φέρνει αποτελέσματα, τώρα που η πορεία μας βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της.

Στον χώρο των υποδομών, παραλάβαμε μια κατάσταση δύσκολη, με επί χρόνια μπλοκαρισμένα μεγάλα έργα και μηδενική προετοιμασία για νέα.

Πού βρισκόμαστε τώρα:

Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα…

  • ΒΟΑΚ,
  • Μετρό Θεσσαλονίκης,
  • Πάτρα – Πύργος,
  • Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας,
  • Βόρειο Τμήμα Ε65.

Ταυτόχρονα, ξεκινάμε νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακήτο λεγόμενο flyover – στη Θεσσαλονίκη, ενώ βάζουμε μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας.


Συνολικά, έχουμε εκπονήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων εδώ και χρόνια, ύψους πάνω από 13 δισ. και προχωράμε στην υλοποίησή του.

Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 4 δισ.

Όλα αυτά τα έργα θα προσφέρουν καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής στον πολίτη.

Ώθηση στην οικονομία. Χιλιάδες νέες δουλειές. Ανάπτυξη.

Αντίστοιχη πρόοδος έχει γίνει και στο χώρο των μεταφορών.

Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα…

Όμως είμαστε ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας αύξησε τους στόλους στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ενδεικτικά να σας πω ότι έχουμε σχεδόν διπλάσια λεωφορεία στο δρόμο σε σχέση με όσα παραλάβαμε στη Θεσσαλονίκη και πάνω από 50% αύξηση στην Αθήνα.

Και συνεχίζουμε να κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης.

SocialProfile: Ο τόπος μας παραμένει στις τελευταίες θέσεις του σχετικού πίνακα στο κατά κεφαλήν εισόδημα και τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί άραγε;

Κώστας Καραμανλής: Όπως συζητούσαμε και νωρίτερα, πολλά πράγματα δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν εν μέσω πανδημίας.

Καταλαβαίνετε ότι εν μέσω μιας τέτοιας κρίσης, δεν θα μπορούσε ποτέ να ανέβει το εισόδημα των Σερραίων.

Το ζητούμενο είναι, όμως, να εντοπίσουμε πού είναι το πρόβλημα και να το διορθώσουμε.

Και πιστεύω ότι ως προς αυτό βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο.

Ο Νομός μας έχει τεράστιες δυνατότητες, πρέπει όμως πρώτα εμείς οι ίδιοι να τις συνειδητοποιήσουμε και στη συνέχεια να καταρτίσουμε και να υλοποιήσουμε ένα συγκεκριμένο, ρεαλιστικό σχέδιο για την αξιοποίησή τους.

Να σας πω ένα απλό παράδειγμα: Ο κάμπος μας είναι από τους μεγαλύτερους και πιο εύφορους στη χώρα.

Είναι προφανές πως αυτό είναι ένα όπλο που δεν έχουμε αξιοποιήσει.

Έχουμε μείνει πίσω, πρέπει να γίνουν αρκετά πράγματα στον αγροτικό μας τομέα.

Το έχω συζητήσει με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Σπήλιο Λιβανό, έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και νομίζω ότι το επόμενο διάστημα μπορούν να γίνουν σημαντικά βήματα, που θα βοηθήσουν τους Σερραίους παραγωγούς να βελτιώσουν τη θέση τους αλλά και να προσφέρουν πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία.

Άλλο παράδειγμα που θα μπορούσα να σας αναφέρω είναι το μνημείο της Αμφίπολης.

Όπως θα θυμάστε, στην περίοδο που βρισκόμασταν στην αντιπολίτευση ακόμα, οι συνεργάτες μου και εγώ είχαμε καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο master plan για την αξιοποίησή του.

Δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, προφανώς, αλλά το έχω συζητήσει λεπτομερώς με την αρμόδια Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη – ακόμα και πριν λίγες μέρες, που επισκεφτήκαμε μαζί τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάναμε αναλυτική συζήτηση για το θέμα.

Προεκλογικά, θα θυμάστε ότι δεν υποσχέθηκα θαύματα, είπαμε μάλιστα ξεκάθαρα ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα μέσα σε ένα βράδυ, ούτε σε μια τετραετία.

Υποσχέθηκα, όμως, να ξεκινήσουμε μια συστηματική προσπάθεια.

Και αυτό ακριβώς κάνουμε.

SocialProfile: Ποια έργα προγραμματίσατε στο Νομό μας και πόσο εύκολη θεωρείτε ότι είναι η όποια «μεταστροφή» στην σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση;

Κώστας Καραμανλής : Σας το ξαναλέω, τίποτα δεν είναι εύκολο.

Αλλά και τίποτα δεν είναι αδύνατο.

Σημασία έχει να γίνει η αρχή και να υπάρχει σχέδιο, το οποίο να υλοποιείται με μεθοδικότητα και συνέπεια.

Όσο για τα έργα, δεν θα ήθελα τώρα να σας τα απαριθμήσω στο σύνολό τους.

Το βρίσκω άχαρο αλλά φοβάμαι και ότι δεν θα υπάρχει αρκετός χώρος στο περιοδικό σας!

Μπορώ να αναφερθώ μόνο ενδεικτικά σε ορισμένα…

Σας ανέφερα ήδη τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη και το νέο Δικαστικό Μέγαρο, που ως έργα ΣΔΙΤ έχει βάλει μπρος το Υπουργείο μας.

Από εκεί και πέρα, επειδή όπως σας είπα η οδική ασφάλεια είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητές μας, η Εγνατία ΑΕ, της οποίας την εποπτεία έχει το Υπουργείο μας, θα υλοποιήσει μια σειρά από παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου, συνολικής αξίας άνω των 14 εκ. ευρώ.

Η ΚΤΥΠ ΑΕ, επίσης εποπτευόμενη από το Υπουργείο μας, προχωρά μια σειρά από σημαντικά έργα, όπως είναι:

  • η κατασκευή του Πυροσβεστικού Σταθμού Σερρών,
  • η ανέγερση Ψυχιατρικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών,
  • αλλά και έργα σε σχολεία μας.

Με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – και συγκεκριμένα την Αντιπεριφέρεια Σερρών – έχουμε βάλει μπρος μια σειρά από κρίσιμα μικρά και μεγάλα έργα, θα σας αναφέρω μόνο κάποια από τα πιο σημαντικά:

  • Τον εκσυγχρονισμό του αρδευτικού δικτύου ΤΟΕΒ Σιδηροκάστρου, έργο με τεράστια σημασία για τους αγρότες μας.
  • Τη συντήρηση της περιαστικής οδούς πόλεως Σερρών, του οδικού άξονα Σερρών – Δράμας, αλλά και εργασίες για τη βατότητα και την ασφάλεια στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, έργα που θα βελτιώσει την καθημερινότητα αλλά και θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια.
  • Αλλά και επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα στην τάφρο Μπέλιτσας,
  • έργα για τη διευθέτηση του Στρυμόνα,
  • όπως βέβαια και τις αντιπλημμυρικές εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τη θεομηνία του περασμένου Ιανουαρίου.

Τέλος, προχωράμε και μια σειρά από έργα σε όλους τους Δήμους.

Επίσης ενδεικτικά θα σας αναφέρω:

Στον Δήμο Σερρών, έργα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Λιαλιά.

Στον Δήμο Βισαλτίας, την αποκατάσταση ζημιών της αγροτικής οδοποιίας και την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου.

Στον Δήμο Αμφίπολης, τη βελτίωση βατότητας των δρόμων, αλλά και την ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος της Πρώτης.

Στον Δήμο Σιντικής, το νέο διπλό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την ολοκλήρωση των μελετών για την κατασκευή νέου εξαθέσιου ολοήμερου σχολείου στη Ροδόπη, από την ΚΤΥΠ ΑΕ.

Στον Δήμο Εμμανουήλ Παππά, την επέκταση του Δημοτικού Σχολείου στο Νέο Σούλι, αλλά και τον νέο Βρεφονηπιακό Σταθμό.

Στον Δήμο Ηράκλειας, την αναβάθμιση της υφιστάμενης αγροτικής οδού.

Στον Δήμο Νέας Ζίχνης, τη συντήρηση του Δημοτικού Σχολείου της Αλιστράτης, αλλά και τη βελτίωση βατότητας των δρόμων.


Ο κατάλογος είναι μακρύς και καταλαβαίνετε ότι θα μπορούσα να αναφέρω άλλα τόσα…

Μικρά και μεγάλα έργα, τα οποία μπορούν να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στον Νομό μας, αλλά και να κάνουν ουσιαστικά καλύτερη την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.

Δείτε εδώ όλο το περιοδικό SocialProfile

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here